måndag 9 juni 2008

Indisk man utan hjärna...

Har precis kommit från en kvällspromenad med flickvännen vid slottet. Vi strosade vid kajkanten, nära vattnet.
På håll ser vi en man stå och fiska med, får man förmoda, sina egna barn springandes löst och fritt.
Dessa två barn är max två och tre år gamla.

Vi står förstummade och bevittnar hut tvååringen - flera meter ifrån sin världsfrånvände pappa - springer med full fart mot kajkanten - som INTE har något räcke och heller ingen avsats under - för att stanna upp precis innan kanten och kasta en sten i vattnet.

Mitt hjärta fryser till is av chocken.
Men pappan missade detta - han har nämligen sms:ast under tiden.
En annan kvinna stannar till bredvid oss och ser lika chockad ut över mannens uppenbara, oförsvarbara idioti.
Jag går plötsligt fram till honom och ser att det är David Batra - nej, inte riktigt, men det är en indisk man, fast utan den skärpa som Davids ögon har.

Jag frågar upprört hur han tänker, hur han kan låta två så små barn springa fritt med risk för att drunkna och dö, hur han kan SMS:a, hur han kan fiska och INTE ha dem i vagnen, etc...alla frågor alla med hjärnor skulle ställt.

Han bara hånler,svarar inte och börjar sen fiska igen.

Jag säger barskt: Var jag otydlig på nåt sätt?! Hur fan kan du låta dina barn gå här utan koll?
Då svarar denna kretin: Jag förstår inte vad du vill...
- Ok, ska jag ta det på engelska istället?! ryter jag igen.

Han ler igen och låtsas vara vääääldigt intresserad av att fixa med sitt fiskespö - som om jag skulle försvinna då.
Tiil slut sätter han sina barn i vagnen. Barn han tyvärr fått sig till skänks. Hans gener borde ha stannat med honom och han själv borde bli fiskmat.
Man häpnar ännu över folks låga intelligens på denna planet. Inte för sista gången, troligen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fan spelar det för roll att han är indisk? Eller bangla, rom, pakistanier för den delen...

"Svensk man tog inte han om sina barn... var tvungen att prata engelska med honom så att han skulle fatta..."