torsdag 29 maj 2008

ledig...ett tag

Har precis legat i solen och lyssnat på Paul simons briljanta,smygande,bitterljuva melodislingor och bränt min mage lagom lätt.

Igår slutade Morgonsoffan - rät skönt, faktiskt.
Petra och David är båda unikum av vänlighet och skärpa,de har lyft programmet med sin närvaro ( om ni frågar mig) och varit ett nöje att jobba med.

Detta sagt:
Briljant skådespeleri kan dock ej hjälpa upp sketch-innehållet som stundom lider av medvetet lågt lagd ribba.
Det har varit mycket fis, snoppar och sprit i serien - speciellt i gårdagens program.
Sketcher som gisslar makten,media,samhällsfenomen...de försvann mellan två nakna gubbskinkor...

Uppmaningen från en journalist på Metro i början av året ringer i mitt huvud: "När ska svensk humor börja använda hjärnan?"

Nu väntar solen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Allvarligt så kanske ojämnheten har varit det största problemet i mina ögon. Men den stora behållningen har varit de små insticken snarare än David och Petra, som när du var "den homosexuella kompisen" som ersatt hunden eller Johan Glans som landet runt reporter.

Men om sammantaget det inte går till historien på samma sätt som Nile City så ska mer och fler serier som morgonsoffan in i TV tycker jag. Snart MÅSTE ni ju få börja använda hjärnan också, det måste tv-producenten inse.

Fråga eftersom jag inte sett dig live (fy skäms). Är din akt som du är här, eller är den som du var programmet där man skulle få kändisen att skratta?

Tobias sa...

Tack för din klara analys och vänliga ord.

Min akt är INTE som när jag skulle få kändisar att skratta (jag antar att du menar Babben och CO?)
Där sitter jag i ett panelprogram, likt ExtraExtra, och slungar vitsar på beställning.
Inget fel i det men det är ett fast format och det är lördagsunderhållning...

I min stand up pratar jag om det JAG vill ( min blogg är en liten förgrening av min scenperson, fast förenklat) Jag resonerar fritt, improviserar och kan slå åt vilket håll jag vill.

I höst ska jag ut på turné - kom förbi då!