onsdag 23 juli 2008

scen i glashus

Igår var det en riktigt kul kväll på "Glashuset" i Gustavsberg.

Sköld, Druid och Mede lockade garv ur den brunbrända båtägande publiken (liten schablonvarning)
Jag improviserade mycket, som oftast, och betade av mycket kring det som få kan försvara i Bibeln och Koranen, nämligen uppmaningar att döda folk som lämnar sin tro samt att kvinnan är mindre värd.

Igår funkade min lilla bit om Hedersmord precis så väl som jag hoppats, jag gjorde den så pass tydlig att folk vågade skratta (äntligen!)

Efteråt träffade jag två av de människor som slet "bakom" kamerorna på "Morgonsoffan"-produktionen, varav en, Anna Jelving, sa att hon skulle börja studera till präst.
Snällt nog dömde hon mig inte till helvetet efter mitt hädiska utspel på scenen, utan hon skrattade hon hjärtligt.

Nu ska jag till Skara och, i egenskap av förra årets "Torparpris-stipendiat", dela ut årets pris till en ung,lovande grabb på väg upp...Björn Gustafsson.
Hoppas denna lilla buckla kan få skjuts på hans knaggliga karriär...

Inga kommentarer: