torsdag 23 oktober 2008

På barrikaden...

Den så kallade "Superveckan" i Svensk politik är över - vilket drag det var! Hur ska man orka med den tråkiga vardagen efter detta gladiatorspel?

Folk har såklart, även i er stad, hejdat varandra på gatan och diskuterat frejdigt och engagerat på kaféer och bussar.
Den mängd flygblad jag tryckte i veckan...jag vågar inte tänka på hur många skogar som fallit för min lobbyism!

Jag har andats, ätit, badat och bajsat politik och sakfrågor - jag misstänker att jag inte är ensam.
Om 50 år blir det:
"Minns du var du var och vad du gjorde när Superveckan gick i tv...?"

Men kokande frenesi gav våra politiker utryck för sina totalt aparta åsikter och jag fick nästan tinitus av det knarrande, skärande ljud som blev följden när 500.000 soffliggare reste sig ur sina Kronblom-kökssoffor, för att unisont gå man ur huse ut på gatan för att, redan nu, köa upp vid valurnorna.

Heja Sverige!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Detta var det bästa på riktigt länge! Lysande!

Anonym sa...

Varför kan du inte nånsin skriva nåt som inte är helt rätt med oklanderligt ordval och stilistisk perfektion!?!? VA!?
Din dröm häromdagen var nog ingen dröm, det är nu du drömmer, nyp dig ska du få se...