torsdag 19 februari 2009

Grillad i SVT

Ska medverka i några program av "Grillad" i SVT i mars/april.

Tillsammans med Adde, Lennie, Måns och en uppsjö kollegor ska vi "grilla" skådespelare, artister och annat löst folk -eller "kändisar" som de reduceras till i aftonpressen ( är inte det en gammal hederlig benämning på tidningarna?)

Svårigheten är inte att hitta på elakheter.
Svårigheten är att hitta ett uns hjärta och subtilitet i det man vräker ur sig till gästerna man kanske aldrig träffat, som dessutom är trevliga prickar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det fascinerar mig att "vi" människor (jag får dra med kammen över mig själv också)gillar att se andra förnedras och få elakheter kastade på sig.

"Ironi" och "sarkasm" och vad man än vill benämna det med, är egentligen ord som förklär rena elakheter till något "roligt"..
Nånstans menar ju folk det de säger, men de fegar (ja, det är fegt) med att kalla det ironiskt, istället för att leverera elakheterna som det de just är.

Eller?
Tro nu inte att jag själv inte njuter av att se sånt här, för det gör jag, det är ett mänskligt drag. Jag tycker bara att "vi" är lite löjliga som ska försöka få det till nåt annat än vad det är.

Du levererar kloka ord, som vanligt!
"Svårigheten är inte att hitta på elakheter.
Svårigheten är att hitta ett uns hjärta och subtilitet i det man vräker ur sig till gästerna man kanske aldrig träffat, som dessutom är trevliga prickar!"

Ska bli kul att se om du lyckas :)