tisdag 14 april 2009

Dra mig baklänges!

Dagens Aftonbladet berättar följande:

"Hederskultur drabbar fler än väntat.

Över 4000 tonåringar bara i Stockholm lever i en hederskultur som bryter mot svensk lagstiftning.
Våld och förtryck hör till mångas vardag.
Resultatet från undersökningen, gjord bland ett tvärsnitt av centrala Stockholms och förorternas niondeklassare, överraskar och upprör politikerna i Stockholms stad som beställt den.
– Det är inte tillåtet i Sverige för vuxna människor, inte ens för föräldrar, att hindra barnen från att leva fullständiga liv, självständiga liv, säger Ulf Kristersson, socialborgarråd i Stockholm, till SVT:s rapport."

Är det sant??
Dra mig baklänges!
Jag trodde ALLA hade respekt för svensk lag och frivilligt underordnade sina religiösa, patriakala värderingar de normer vi byggt upp.
Min världsbild rämnar, jag måste sätta mig ner...återkommer när jag baddat pannan och sytt fast de ögonbryn som av pur förvåning flög upp i taket.

1 kommentar:

. sa...

Nej, inte ens för föräldrar är det tillåtet. Det där med att sy i ögonbrynen gör jävligt ont. Skit i det och ta en toddy istället eller nåt.

Jag skall shotta carbonarasås nu.