måndag 29 juni 2009

Sahlin och vinden

Mona Sahlin sträckte igår ut sitt vind-känsligaste finger på Newsmill.se och skrev:

"Klockan 23 44 igår kom TT-flash i min mobil om att Michael Jackson är död. Jag hade precis somnat, dödstrött efter att ha kommit hem sent från en turne med de rödgröna. Men jag kunde inte somna om. Var tvungen att gå upp och sätta på kaffe och lyssna på "Thriller"."

Eller hur? Visst kan man se Mona skjuta alla regeringspapper åt sidan, stänga pärmen med rödgröna viktiga förslag för att digga till Beat it...

"Är det märkligt om han ville konstruera en värld av godis, karuseller och fantasi? Jag har, som så många andra, en märklig känsla av samhörighet och respekt för honom. Att vara älskad. Att bli hatad. Att bli älskad igen. Att åter vara hatad. Och riskera att tappa bort sig själv på vägen. Han verkar inte heller ha blivit bitter. Men isolerad. Konstigt? Inte."

Mona Sahlin måste ha tagit 110 poäng populism och vänt alla kappor man kan vända.
När Jackson dör så har hon alltid varit ett fan, när homoäktenskapet gick igenom slätade hon av en flata på bild.

Eller är jag en cyniker som inte ser likheterna mellan "alla ska med" och Neverland samt kopplingen mellan "skola, vård omsorg" och "Billie Jean"...

Inga kommentarer: