tisdag 16 december 2008

Livh i luckan

Idag bandade jag årets sista sketcher för "Livh i P4".
Julhälsningar från Wahlbeck, Ola Lindholm, Björn G, Gessle, Ranelid...

Tror det går på lördag vid 18.30-19.00 någonting - om ni snubblar förbi en radioapparat och fipplar in rätt sekvens.

På tal om radio: de senaste taxibilarna jag hoppat in i har haft på P1 ( det enda jag lyssnar på, med några undantag) och sedan omedelbart rattat om till nån skvalig Energy-kanal, så fort jag satt mig i bilen!
Jag tror att de gör så av artighet: "klart han vill höra de nya vidriga hitsen spelas om och om igen, det vill ju alla under 60 som lyssnar på radio."

Jag brukar då förklara att jag föredrog P1, varpå de ger mig en lättad blick: "åh, en själsfrände! Någon som också vill lära sig nåt!"
Många unga får ju tyvärr panik av att det "bara är PRAT, typ" - de blir rastlösa av att ta in för mycket information utan att få Britney serverad i pannloben var 10 minut.

Jag tror att P1-motståndarna haft otur och rattat in under "Radioteatern" - då även jag ger upp.
Eller vid alltför insnöade filosofiska spörsmål. Likaväl kan en del pjäsrecensioner vara krystade bortom ursäkter.
Detta sagt - övrigt är värt att fälla upp öronen inför: filmtips, politik, mat, debatt, dokumentärer om allt möjligt...och ingen Britney! God jul.

Inga kommentarer: