torsdag 18 december 2008

sorti!

Då var man klar för i år med stand up.

Hade toppjobb på mysiga Gröna Lund-teatern igår, direkt följt av Norra Brunn efteråt.
På anrika Gröna Lund-teatern hade "Gröna Hund" premiär 1962 - tänk, Monica Zetterlund, HasseåTage har suttit i dessa lokaler och skojat och repat och gaggat, Lindeman föddes där -historiens vingslag gör att man ser vilken liten fjärt man är - om än en lycklig fjärt!

(På väggen hängde även en affisch på "Doktor Bombay" - inte fullt lika imponerande, kalla mig petig med stort P...)

Även ikväll var jag på norra Brunn och det gick svinbra för min del (törs man säga det högt?) - Hasse Brontén var skimrande idag, riktigt taggad och piskade publiken till skratt -hatten av!

Nu ska jag dyka ner i mina dammiga bokhögar och bli harmoniskt julbords-tjock...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas verkligen på en comeback av den indiska doktorn, nu när the 90s tydligen är tillbaka...var det verkligen Gessle bakom skokrämen?...

Sofie U sa...

God jul Tobias! Tack för ett bra blogg-år med dig :)