torsdag 18 december 2008

sorti!

Då var man klar för i år med stand up.

Hade toppjobb på mysiga Gröna Lund-teatern igår, direkt följt av Norra Brunn efteråt.
På anrika Gröna Lund-teatern hade "Gröna Hund" premiär 1962 - tänk, Monica Zetterlund, HasseåTage har suttit i dessa lokaler och skojat och repat och gaggat, Lindeman föddes där -historiens vingslag gör att man ser vilken liten fjärt man är - om än en lycklig fjärt!

(På väggen hängde även en affisch på "Doktor Bombay" - inte fullt lika imponerande, kalla mig petig med stort P...)

Även ikväll var jag på norra Brunn och det gick svinbra för min del (törs man säga det högt?) - Hasse Brontén var skimrande idag, riktigt taggad och piskade publiken till skratt -hatten av!

Nu ska jag dyka ner i mina dammiga bokhögar och bli harmoniskt julbords-tjock...

2 kommentarer:

M.S sa...

Hoppas verkligen på en comeback av den indiska doktorn, nu när the 90s tydligen är tillbaka...var det verkligen Gessle bakom skokrämen?...

Sofie sa...

God jul Tobias! Tack för ett bra blogg-år med dig :)