måndag 1 december 2008

Stackars herr Palm

Det är något med programledares inställning till sitt jobb.
Allas vår Palm har väckt folks vrede som om det gällde upprop mot barnmisshandel.

Agneta Sjödin var också chockad och sökte folks stöd för att hon sades upp av tv 4 för några år sedan.
Essensen är "Jag jobbar med tv, så här får det inte gå till!"
Som om det fanns ett avtal utanpå verkligheten - "du syns för evigt!"

Richard Palm - som jag träffat i samband med "Robins"-inspelning - är visserligen en riktigt trevlig och ödmjuk prick.
Jag tyckte också lite synd om honom när han "tvingades" - även denna gång av "foket" - att raka av sin mustach nyligen.

Detta sagt, att driva ärendet om sin förflyttning till nattpasset vidare är väl lite onödigt.
Folk varslas överallt, sliter hund under jord i gruvor, torkar bajs från pensionärers ryggar...
Nu får han sitta i bekväm kostym och läsa nyheter lite senare. Det är allt. Men folk går man ur huse.

Detta är den största folkstormen sedan Kristallnatten, då saker också gick genom rutan och ledde till förflyttning...

2 kommentarer:

Sofie U sa...

Jag tycker också att Palm verkar vara en kul kille, men som du även skrev, it has been blown out of proportion. Rent generellt verkar det som att folk har svårigheter att skilja på betydelsefulla händelser och händelser som har den enda faktorn att media är involverad i den.
Men så kommer det väl alltid att vara. Det är bara att kämpa vidare i snöig, isig uppförsbacke Tobias :)

Anonym sa...

Du vet väl att det finns INGET som är så viktigt för journalister, som journalister. Inte du, inte jag, inte krig eller svält.

Andra journalister.