onsdag 21 januari 2009

Obama

Det hade varit lite kul, väldigt kul till och med , om Obama vågat "skoja till det" i sitt tal.

Om han vågat bejaka republikanernas primitiva anklagelser om att vara "muslimvänlig" (för att hans namn är två bokstäver från Usama ) och slängt ur sig: "Från och med imorgon har jag infört Sharialagar. Alla kvinnor bör härmed klä på sig från topp till tå och judiska otrogna hundar skall betraktas som boskap och...nä, bara skojar! I alla fall, från och med imorgon..."

Jag är bara så glad att han inte blev skjuten.
Det låg i bakhuvudet hela tiden, tyvärr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig om det där att man trodde han skulle bli skjuten.....hemsk känsla!

Zabina sa...

Jag är glad att de inte sprängde något. Man var smått panikslagen när man stod där och tittade.

Erkänn att du skrattade lite när gubben strulade till presidenteden ;)

F.ö var hans tal - enligt mig - riktigt mäktigt.

Nu håller vi tummarna för att ingen planerar att skjuta honom i framtiden heller.