söndag 22 mars 2009

Schulman-facit

Det satt som en smäck!

Jag struntade i skämt om Alex berömda tandrad och siktade på hans luftslott till karriär.
Tycker jag hade underbyggd och saklig ilska samt ett driv i min grillning.

Alla gjorde bra ifrån sig, tror det blir ett bra program.
Alex och speciellt hans bror, Calle, var riktigt trevliga prickar privat och hade en hink självdistans.

Vad gäller kritiken mot programmet vill jag bara tillägga:
Jag börjar bli grundligt trött på Aftonbladets recensent Jan Olov Andersson.
(Kan man se mer urholkad ut på livskraft än denne buttre/bittre journalist?)

Om han hade haft en milimeter koll hade han sett att även i USA har komikerna lappar med sig upp när de grillar folk. Det hör till!
Just för att det INTE är stand up, det är ett elakt "anförande", ett elakt tal. Man vecklar ut sin lapp med skrivna syrligheter och sen är man klar. Det är inget läxförhör.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ah, äntligen uppföljning och utvärdering!

Ska absolut se detta avsnitt.