tisdag 2 september 2008

Mitt tacktal...

Ni som ville ta del av mitt tacktal (som är en dikt) från Stand up galan har nu chansen - gå in på Tobiaspersson.net och klicka på se/lyssna...

Ljudet är inte det bästa men vad fan.
Sedan är det lite internt i sin natur, såklart!
I en liten paus mellan två verser hänvisar jag till "Özz i USA", vilket är internt och meningslöst att förklara, jag säger även "tut,tut" åt en kvinna i publiken - den kvinna som av Galans värdpar, Mackan och Fritte, givits en liten biltuta att använda varje gång galan blev för intern i sin humor - märkligt nog tutade hon inte så mycket, fast jag i min dikt avhandlar tv, produktionsbolag och annat analt!
Dikten kom till som en illustration av den enorma skillnad det är på värmen,stödet och ärligheten bland komikerkollegor kontra den cyniska, korttänkande tv-branschen...om ni vill ha rätt ingång till detta svammel.

MVH: Roligaste jäveln i Sverige 2008 - ( med snopp alltså)

4 kommentarer:

Sofie U sa...

Lite internt visst, men den var bra skitändå! Kul att se i video/audio, och inte bara i text.

Anonym sa...

Hehehe, ja där var det igen. Min låga humor gjorde att skrattoppen nåddes då du spottar ut "kurdiskt hår".

Men bomber och granater! Såg ju för bövelen på turnéplanen att du och Appelkvist kommer till min stad. Staden med grava stockholmskomplex. Uppsala.

Säg mig, käre söte herr Persson, Årets Manlige Komiker, är platserna som stående-ovationer-högljutt-hyllande-publik tillsatta?

/Marie

Tobias sa...

"Finalambassadör" i Uppsala ja...
Påminn mig när det börjar närma sig så ska jag se om du kan leda massorna - vilket du sannerligen verkar kunna!

Anonym sa...

You bet, sweet Pepper! Fick igång jubel och applåder i scenen då blondinen gjorde slut med pojkvän via mobiltelefon i Fucking Åmål.

Jag påminner dig. :)

/Mvh Marie