måndag 21 januari 2008

Finnkampen...

Hemma från Finland och jodå...

Visst fick man 110 poäng finnhistorik under sin vandring på Vasas och Jakobstads gator. Adde förtäljde om hus/statyer och hundbajs - allt med en beläst mans lugn.
"De här husen är från när Finland var ryskt - träplankorna ligger vågrättt, det är ryskt byggsätt".

Publiken i Vasa var magisk, svultna på humor och skrattade på varje verb - de åt upp mig och Adde!
Jakobstad var inte riktigt samma skimmer men också väldigt bra. Adde kommenterade en kvinnas bisarra "åsneskratt" och fick sen höra från publiken: "Det är hon som betalar din lön - det är ställets VD!"

I bilen på väg till flyget hem åkte vi förbi skog i en timme. Efter ett tag sa jag: "Adde, det här är typiskt finsk skog, ryska träd hade legat ner på marken..."
Tack,Sam och Belinda för att ni tog väl hand om oss!

P.S
I veckan börjar vi jobba på allvar med "Morgonsoffan" - premiär i mars på SVT.
Batra, Glans, Mede och många andra sprudlande kollegor skall klia sina geniknölar under våren - håll utkik..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv Tobias för toppen shower.
de var superkul att ha dej här.
Kanske du kommer igen till Vasa på några GT:n och shottar? :)
Men du...nästa gång, ta en mindre väska så jag inte behöver boka en lastbil.
Njut och lev och bada i bondost!

-Sam-

Ailimea sa...

Du var verkligen bra, var och såg dig både i Vasa och i Jakobstad (av en slump!)! Och tack för bilden jag fick, min lillebror blev jätteglad!

Hoppas du kommer till Åland någon gång!

Mvh Jonna