fredag 25 januari 2008

spridda skurar...

MIn svärmor är tillbaks.
Hon ska på begravning av en gammal vän.
Det är svårt att rekommendera vandrarhem i det läget men jag har fått bita tungan blodig för att knipa käft.

På lördag ska jag se Claes Erikssons soloföreställning i Göteborg.Tjoho!
Det är lätt att glömma de höjder Claes faktiskt uppnått genom åren. "Grisen i säcken",tex, är ett sceniskt mästerverk.

På tal om ingenting men det har gnagt mig:
Vilka är de här brudarna som ger nöjestips i Metro? Hur gamla är de? Tolv,tretton? Utifrån texten är de inte långt ifrån den målgruppen.
Som om de där "snygga tjejerna" i nian,som började röka först, nu har fått tag i en laptop.
Jag byter skinn av rodnad när jag läser deras formuleringar. Tex den här, om en filmskådis:

Hans accent är "to die for"! Ligga?

(Visst vill man kasta Augustpris efter töserna?)

Inga kommentarer: