tisdag 29 januari 2008

"Liv till varje pris"

Jag har en sån där fallenhet och kärlek till barn som gör att kvinnor kommer fram och erbjuder befruktning.

Nio av tio småbarn brukar jag vinna över på min sida inom två minuter. Det är en baggis!
Anna Granaths dotter Liv är det tionde barnet.
En bedårande söt skrutt - givetvis - som aldrig nappat på mina busförsök.
Idag, när hon fick reda på av sin mor att jag skulle följa med i bilen föll hon sakta och teatralt ner på knä,började gråta och segnade uppgivet ner på asfalten, som om hon blivit skjuten. Hela hennes kroppsspråk sa:"Varför JAG? Vad har jag gjort,GUd, för att tvingas på denna tråkiga gubbe?"

Väl i bilen snackade vi lite Pippi och BONDADE utav helvete!
Isen är bruten,bron är byggd - tills nästa gång,vill säga...

1 kommentar:

Zabina sa...

Klarar du av att natta 14 månader gamla töser med ett enormt mamma-behov också? Isåfall är du mer än välkommen att följa med nästa gång jag ska passa min nästkusin! :)