lördag 12 januari 2008

Strejk,strejk,strejk..

Ikväll är jag på Norra brunn, hoppas på en snygg,bildad,alert,lagom påverkad blandpublik med inslag av kvinnofnitter som konstant ljudmatta under varje pausering - en bra publik, helt enkelt. Annars...ja, så får jag ju köra på ändå.

Robbie Williams strejkar mot EMI pga deras hårda villkor, Manusförfattarna i Hollywood strejka pga dåliga löner.
Jag blir också strejksugen, det verkar kul att tjura och sätta ner foten men jag känner mig lite för harmonisk. Plus att jag inte har några människor att sätta i skiten, på samma sätt som Robbie.

T- Nu skriver jag inga skämt i februari!
flickvän: Oj,oj då...ska jag ringa Expressen?

Till er som undrar om jag slutat dikta så kan jag väl yppa att jag tagit en paus och låtit min hjärna tänka ut en ny stand up- akt, den senaste månaden. Snart kopplar jag på min Boye-nerv och plågar ånyo er trogna rimslavar som är vänliga nog att sakna denna lilla last...

Inga kommentarer: