måndag 3 december 2007

Dagen efter frälsningen

Träffade André Wikström på Cirkus igår - han var lika tagen som jag efter konserten/väckelsemötet.
Ett sånt jävla superproffs,Rufus Wainwright - jag är glad att jag fick uppleva en virituos av den kalibern mitt i detta samtids-träsk bland klåpare och imitatörer. Vissa artister borde hacka sönder sina stämband av ren vördnad.
På tal om klåpare...nu börjar en tuff vecka för lilla mig.

Imorgon: Malmö och Slagthuset, onsdag-fredag: Umeå där tre julbordsgig väntar och sen Norra Brunn på lördag.
Men det är bara att lapa i sig det faktum att man ges tillfälle och förtroende att roa folk - jag kunde stått på Centralststionen och försökt kränga mobilpaket - där lyssnar folk garanterat inte!

Bäst är det när de blonda 20 åringarna försöker gå jämsides stressade resenärer och på ett kortfattat - och roligt - sätt sälja in mobillösningar strax innan tåget går. Samma ungtuppar ringer sedan upp dig hemma...


DAGENS DIKT

"Ringmärkt"

Hur ska man orka att kämpa emot
vartendaste operatörnamn?
Dagligen ringer en glad idiot
och tilltalar mig med mitt förnamn

"Allting,Tobias,blir gratis och bra
om VI är det bolag du väljer"
Hur jag än ropar mitt NEJ blir det JA
i örat på valpen som säljer

Därefter börjar en enmansdebatt
och lönlöst jag väntar på turen
stundtals så låter det nästan som att
det GÅR för den jäveln i luren

Slutligen ser jag mitt liv gå förbi
till ljudet av rösten som maler
tänk att få jobba med telefoni
och knappt kunna tyda signaler

Inga kommentarer: