söndag 2 december 2007

juldoft...

Varför byggs vindsutrymme baserade på Anne Franks möjligheter till fri dans?
Dörren är smalare än ett myntinkast och det taffliga hönsnätet lika skyddande som Hiv-mannens kondomer.

Idag fick vi precis ut julkartongen från vinden och tvingades då flytta på lådor fyllda med...saker...och påsar med...andra saker.
Om en bomb briserade på vinden imorgon skulle jag inte kunna säga: "Nej! Då försvann ju...den där...grejen" - jag har ingen aning vad som döljer sig där uppe ( Palmevapnet? Raoul Wallenberg?)

PS.
Nästa tisdag är det dags för "Oplanerat" på Slagthuset i Malmö med David Batra,Robin Paulsson och undertecknad. Har ni vägarna förbi och vill påverka showen med diverse frågelappar så tveka inte.

Nu till Rufus W på cirkus.
Ännu en diktfri dag,tror jag. (som om ni brydde er,söta vänner)
Men snart har jag Frödings ande i mig igen...

Inga kommentarer: