fredag 7 december 2007

ICA barn leka bäst

- "Ja, detta är min butik, jättefin butik!"

Ni som såg Uppdrag granskning ska sent glömma den butikschef som gick in i nåt slags bissart tunnelseende när han konfronterades med Josefssons filmade bevismaterial angående ICA:s fusk med köttmärkningen.
Chef - "Ja, här var det min butik igen. Jättefin butik"
Janne - Det är din butik hela tiden!"

Det var hysteriskt roligt och samtidigt tragiskt att se denne förvirrade man försöka övertyga, framför allt sig själv, om att allt var väl i hans trygga lilla värld.
chef -"Ja, här är ser man min butik,ja. Den är jättefin!
Janne -Fast om den är fin eller inte kvittar väl, ni fuskar ju!
chef -Inte i min butik. Den är så fin"

Nästan i klass med klassikern från valstugan där en smygfilmad politiker ser sig själv prata på film och sen säger:
- Nä,det är inte jag!
Janne - Va? Vad säger du nu?
- Det är inte jag!
-Men nu är du väl löjlig. Du kan väl inte förneka att det är du?
-Jodå,det där är inte jag.
-Nähä.Men,vem ÄR det då?
-Ja, JAG vet inte!

Hur toppar man detta i humorväg?


DAGENS DIKT

"Lång dags färd mot skratt"

Samtliga komiker hugger i sten
som glor med satiriska luppar
Vassaste tungan är ständigt för klen
mot vardagens verkliga muppar

Hur ska man lyckas bedriva sitt narr
när måltavlan övertar plikten?
Ännu är vardagen läskigt bisarr
och utklassar fullständigt dikten

Inga kommentarer: