tisdag 16 oktober 2007

the merry god jul christmas show!!

Nu ler de mot oss.
I varje annons:
"The merry christmas schlagershow"
The Lasse Kroner sjunger Sanna Nielsen- julmedley"
"The jul tribute"
Och utanför springer livet förbi...

Min årliga julvisa kommer från min ljuva moder, som varje jul - likt en klocka - stämmer upp i klagosång.
Anspänningen av att allt ska vara så optimalt trevligt gör att minsta "fel" välter skiten på ända.
Det är en talang bara mödrar har. 110 poäng martyrskap. Mamma tar på sin offerhatt, hivar upp sitt egentäljda kors på ryggen, firar av sin Ghandi-blick av vädjan som säger: "Jag gjorde så gott jag kunde! Här försöker man göra mysigt och vad är tacken?"



DAGENS DIKT


" Mor och inga visor "

Att påstå att glädjen i botten är körd
har bara en mamma mandat för
och ropa: "Jaha, nu var julen förstörd
vad sjuttsingen köpte vi mat för!?"

Som all tradition måste denna bli hörd
en mor vilar sällan på hanen
för mig har "Jaha, nu var julen förstörd"
en plats jämte skinkan och granen

Inga kommentarer: