söndag 4 november 2007

ett Swedbank-förlåt!

Förlåt. Hann ej blogga igår ( luktar lite...lyxbekymmer)
Postum dikt till gårdagens inställda blogg:
"Dygnet har 24 timmar
allt är inte guld som rimmar"

Gott folk!
Igår var min halländska rumpa proppad till bredden. Uppträdde för Fotbollsförbundet och sedan på Norra Brunn och sen var det skämtskrivande till babben och co.
På tal om fotbollsförbundet - den nya fotbollsarenan som byggs just nu skall tydligen heta SWEDBANK ARENA!
Är jag gammaldags (JA!) eller har inte produktplaceringen varit aningen diskretare förr?
Eller är kanske även "Ullevi" en gammal Göteborgsbank jag inte känner till?

Produktplacering är ju väl insyltad i konsten. Och värre lär det bli...


DAGENS DIKT

"(Av)brott och straff"

Lek en stund med tanken att du bläddrar i en bok
och glädjefullt för handlingen ger vika
mitt i ett kapitel går den över i ett sjok
som manar dig att köpa nåt på ICA

Föreställ dig följande: du tittar på en pjäs
och trollbinds ifrån stolen i salongen
mitt i första akten får du tips om majonäs
och sånger om den senaste tampongen

Dylika scenarion är skrämmande, javisst
när pengarna får sätta konst på tvären
dock är inte verkligheten fullt så kall och trist
nej, gudskelov så är vi inte där...(än)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Du kan inte din Tomas Johansson. Den gamle brottarbrallan som lyckades ta en poäng av Karelin på 23 matcher skrev en bok (eller kanske lät skriva) om sin karriär. Detta skönlitterära verk innehåller, förutom ett kapitel där Tomas berättar att hans farbror vet vem som mördade Palme(!), även en sida med reklam.

/ masjävel med blogg

emelie sa...

Vill bara säga att ditt framträdande på norra brunn lördagen den 3 var hur bra som helst!!! Visste inte att jag skulle uppskatta stand up så otroligt! Du var helt klart bäst!!! Mvh Emelie