lördag 24 november 2007

Kontorsglädje!

Utebliven dikt igår. Känns som skolk.

Av kroppsligt tvång lade jag min skaldbasker på bordet, bröt - för en dag - gåspennan på mitten och kastade mig in i medvetet frosseri i Tacos,efterlängtad ledighet och "The Office".
Serien känns fortfarande så fulländad och begåvad på så många plan att man vill skära av sina egna handleder - sina klåparfingrar - av ren respekt och för att det kadaver-dränkt -i- talanglöst-bajs man själv trycker ur sig stjäl fokus från detta konstverk!
Jag skulle strö Gervais tånaglar över min morgonfil om jag finge!


DAGENS DIKT


" Britt och straff"

Huden min är blek och skär
liksom den hos alla britter
likheten - den upphör där
nej då, jag är inte bitter!

Python eller svensk revy
tvenne stilar - gissa vilken
om jag fick en kula ny
önskat få med modersmilken

Inga kommentarer: