tisdag 6 november 2007

Snickare, snack!

Svarta hantverkare,ja...

Tidningarna avslöjar nu alla ministrars chockerande "tapetaffärer" och "klinkers-skandaler"!
Kom att tänka på den senaste (och sista) hantverkare jag lät klampa in med leriga och cementbeklädda stövlar på min matta och integritet.

Min pappa är hantvekare så jag FÅR klaga. Nåväl!
Dessa kretiner (för de var två) kom givetvis inte på utsatt tid (nej, varför gå via den regelbok samhället i övrigt snurrar efter? )
och inte ens på utsatt DAG! Alla fördomar infriades och förstärktes å det grövsta. Härligt!

- "Ni skulle ju varit här igår!
- Ja, det körde ihop sig.
- Jaså...håll i dig...det finns en uppfinning som låter ljudet färdas i luften och via en lur kan meddelanden avlyssnas..RING, för fan!"

De slarvade,stressade och bar ut min stereo från lilla rummet till vardagsrummet och lät sina cementfingrar bilda avtryck som hade hållt i rätten.
- Man måste ju få lite radio när man jobbar!
- Ja men fråga först... eller?
- Vad hette det?

När jag påvisade den kaskad av märken i väggen de åsamkat vägrade den äldre av de två barbarerna att ens förstå, när jag pekade.
Jag - "Om du inte ser detta måste du ju ha glasögon.
Apa 2 - Har man såna glasögon som du blir man ju aldrig klar!"

Efter denna Oscar Wilde-replik ville jag bara ta en skruvmejsel - ur mitt eget förråd då de själva glömt ta med dessa exotiska verktyg - och placera den innanför blåstället, nära tolvfingertarmen.

Dagens poetiska vers är en liten observation jag närt ett tag. Finns det nån kvinna idag som inte - mitt under en mysig fika - baxar in en prilla och förvandlas till Lennart Jäkel?



DAGENS DIKT

"Portionspoesi"

Kvinnors röda läppar putar
större än på mången dag
munnen som var syndig lutar
just nu mer å grova drag

Hur jag än försöker gilla
dagens läge, känns det krasst
Betty Boop med jätteprilla
tycks mig ingen sexig last

Manligt/kvinnligt? Inget varar
gränsen blir alltmer diffus
kvinnor görs till karlakarlar
jämställdhet är fint som snus!

Inga kommentarer: