söndag 18 november 2007

offside!

Man tror att vår nation har fått Digerdöden.
Sen förstår man att "Mardrömmen" och "Historisk" och "tragik" handlar om fotboll.

Som om de vore ute på slagfältet skickar sportmupparna hem rapporter om "stora förluster" - ingen kan som sportjournalisten krama vatten ur världens torraste sten och mjölka händelseförloppets magraste kossa.
Ibland önskar man att de tvångsutsänds till ett riktigt krig och får bassning från redaktören hemma i Sverige för att ha använt alltför tomma fraser...
-Men barn svälter här - det ÄR en "mänsklig katastrof"!
-Det skrev du ju när Mellberg fick gräsfläckar!

Imorgon och på tisdag uppträder jag i Finland.Har ni inte vägarna förbi kan ni avnjuta min lekamen på Björnstugan i Örebro på onsdag.
Min frukost är just nu C-vitamin,Ginseng,"Mitt val Man" och andra lagliga droger så jag pallar jobba året ut.
Jag är ju inte ensam om att snaska detta mirakeljox...

DAGENS DIKT

"Kemisk lösning"

Får du jämt som man på flabben?
Pumpa dig med pilller, grabben!
Är du kvinna,tjock och dyster?
Käka smala piller syster!

Har du månne svårt att somna?
piller hjälper hjärnan domna
Vad du än idag ska välja
bör du först ett piller svälja

Enad hörs vår samtid ropa
Sluta känna! Dämpa! Dopa!
Ger dig dessa tankar griller?
Börja käka lyckopiller!

Inga kommentarer: