onsdag 14 november 2007

Skottår, enna!

Mina stackars ögon ser ut som rödmosiga maneter -
maneter som inte fått sova.

Min redan bleka hy kan få britter att framstå som blånegrer.
Folk hejdar mig på gatan och ger mig C - vitamin. Andra erbjuder bromsmedicin.
Vissa kastar på mig filtar,häller upp yogithe´och ringer efter krisgrupp.
Mitt ansikte är ett A4, min kropp en skolflickas(vad gäller styrka) och jag längtar nästan efter att bli långtidssjuk för att få ett alibi.

Nåväl.
Tur att man inte bor i Göteborg.
Några mindre goa gubbar har beskjutit polisens bilar och helikoptrar.
Är jag ensam om att i smyg vilja sätta in insatsstyrkan och,diskret,avliva dessa kreatur och sedan fortsätta bygga ett varmare samhälle utan lagföraktande,bestialiska kräk?


DAGENS DIKT

" Västkusteffekten "

(läses på Göteborgska)

Var är de glada
Kålle å Ada?
nu är det bara
gangsters och skott

Gubbar så goa
brukade roa
var kan de vara
de har glömts bott´

Vitsar och gamman
bryter nu samman
vardan´ i Götet
verkar grotesk

Nu kan man känna
stämningen, enna
stinka så rötet
ruttet som fesk

Inga kommentarer: