tisdag 27 november 2007

Livet passerar Veckorevy

Nyss försvann Ebba von Sydow ( ni vet arbetarflickan med skit under de manikyrerade naglarna) och nu har ett nytt stolpskott tagit över rodret...

"Jag säljer sex och jag gillar det faktiskt".
Detta är rubriken på det JK-anmälda reportaget ur senaste Veckorevyn, som anklagats för att glamourisera prostitution.
Chefredaktören Louise Bratt försvarar det med att de "ville visa den andra sidan av saken också"

Jag vet att jag bara sparkar upp politiskt korrekta dörrar som redan blåst upp av den mediastorm som medföljer hela rasket men undrar likför-jävla-bannat: Varför alls berätta för 14 åringar att vissa gillar att vara horor??
Vilken nytta - om nu detta avses - menar Louise Bratt att det gör?
Som att informera att väldigt många lever trevliga liv som knarkare och att vissa klarar sig utmärkt (underförstått: så varför prövar inte du också?)
"Jag silar - och gillar det faktiskt"


DAGENS DIKT

"Bratt och straff"

Satan, så tjockskallig chefredaktör!
Hoppsan ,vad sa jag - (inte så taktiskt)
Hur kan jag uttrycka mig som jag gör?
Jo, för jag mobbar - "och gillar det faktiskt"

Inga kommentarer: